Polskie doświadczenia dla dziennikarzy z Północnej Mołdawii

Proces prywatyzacji rynku mediów w Mołdawii wkracza w decydującą fazę, co stwarza nowe możliwości, ale także poważne wyzwania. Wyzwania to m.in. zwiększenie konkurencji, konieczność budowania pozycji na wolnym rynku i wprowadzenia zmian w zarządzaniu. Informacje lokalne jako produkt mogą być towarem dochodowym, a ich publikacja może wzmacniać więzi w społecznościach lokalnych, jednak do stworzenia takiego produktu potrzebna jest wiedza z zakresu efektywnego zarządzania, marketingu czy reklamy.

 

W ramach projektu „Polskie doświadczenia dla dziennikarzy z Północnej Mołdawii” Stowarzyszenie Wschodnioeuropejskie Centrum Demokratyczne realizuje działania mające na celu podniesienie konkurencyjności sprywatyzowanych mediów lokalnych oraz wsparcie w procesie prywatyzacji mediów państwowych. W dniach 19-21 lipca 2012 w Bielcach odbyło się pierwsze seminarium pt. „Gazeta lokalna jako produkt na rynku”, w którym udział wzięło 20 dziennikarzy, redaktorów i wydawców gazet z północnej Mołdawii. Rekrutacja została przeprowadzona we współpracy z mołdawskimi partnerami – NGO Mostenitorii, Centrum Niezależnego Dziennikarstwa (IJC) oraz Stowarzyszeniem Prasy Niezależnej (API).

 

Inicjatywa ma na celu wsparcie wolności słowa w Mołdawii i jest częścią programu „Wsparcie Demokracji” dofinansowanego ze środków programu polskiej współpracy rozwojowej MSZ RP na rok 2012.

 

 zdjecie Moldawia 01

 

zdjecie Moldawia 02