Zgłaszanie nieprawidłowości

W FSM dbamy o najwyższe standardy działania i postępujemy zgodnie z obowiązującym prawem, wewnętrznymi regulacjami oraz standardami zarządzania i współpracy rozwojowej. Etyka i odpowiedzialność są dla nas kluczowe we wszystkich obszarach działalności Fundacji. Zachęcamy do zgłaszania wszelkich uwag i zastrzeżeń dotyczących naszej pracy.

Dwie ścieżki zgłaszania:

Zgłoszenia bezpośrednie

Jeśli zauważysz działania mogące wskazywać na nieprawidłowości, nieetyczne lub inne niewłaściwe praktyki – skontaktuj się z nami:

Fundacja Solidarności Międzynarodowej 
ul. Tadeusza Czackiego 7/9/11, 00-043 Warszawa
sekretariat@solidarityfund.pl
 +48 222 90 66 22, 
Poniedziałek–piątek, godz. 8:00–16:00

Zgłoszenia anonimowe

Jeśli chcesz pozostać anonimowy/-a lub obawiasz się o swoje bezpieczeństwo, możesz zgłosić sprawę do Niezależnego Rzecznika, działającego poza strukturą Fundacji.

Aby zachować anonimowość, zgłoszenie powinno:

  • być złożone w dobrej wierze,
  • opierać się na przekonaniu o prawdziwości informacji,
  • nie zawierać fałszywych oskarżeń,
  • nie służyć uzyskaniu osobistych korzyści.

Kontakt do Rzecznika
fsm-whistleblowing@ms-kancelaria.pl


Jakie sprawy możesz zgłaszać Rzecznikowi:

  • pranie pieniędzy i finansowanie terroryzmu,
  • korupcję, nepotyzm i inne nadużycia,
  • kradzież lub działania na szkodę Fundacji, jej partnerów lub wykonawców,
  • nieprawidłowości przy udzielaniu zamówień, dotacji, rekrutacji lub pomocy humanitarnej,
  • celowe ukrywanie lub niezgłaszanie informacji o powyższych sprawach.

Jakich spraw Rzecznik nie rozpatruje:

  • skarg pracowniczych oraz naruszeń praw pracowniczych,
  • przypadków dyskryminacji, mobbingu, molestowania, zastraszania,
  • wypadków przy pracy,
  • naruszeń ochrony danych osobowych i cyberbezpieczeństwa,
  • odwołań w procedurach zamówieniowych i grantowych.

W takich przypadkach obowiązują odrębne procedury.
Zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych należy kierować do:
iod@solidarityfund.pl


Co dzieje się po zgłoszeniu?

  • W ciągu 10 dni Rzecznik wstępnie analizuje sprawę.
  • Jeśli uzna, że zgłoszenie wymaga dalszych działań, przekazuje je Fundacji – zachowując anonimowość zgłaszającego.
  • Jeśli uzna zgłoszenie za niewiarygodne, informuje o tym Ciebie oraz Fundację.
  • Fundacja może przeprowadzić wewnętrzne postępowanie i przygotować raport z rekomendacjami.

Decyzję o dalszych działaniach podejmuje Prezes Fundacji (lub Rada Fundacji – jeśli sprawa dotyczy Prezesa).
Rzecznik ma również prawo zawiadomić odpowiednie organy ścigania, jeśli zachodzi podejrzenie przestępstwa.

Zgłoszenie?

Zapoznaj się z Polityką zgłaszania nieprawidłowości
Czytaj
Strona korzysta z plików cookies. Możesz je w każdej chwili wyłączyć. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że zostaną one umieszczone na Twoim urządzeniu. The site uses cookies. You can disable them in any time. Using your site without changing your browser settings means that they will be placed on your device.   
Jak wyłączyć pliki cookies.How to disable cookies
OK