Ruszył nowy projekt skierowany do mediów regionalnych na Ukrainie. Inauguracja połączona z treningiem miała miejsce w Kijowie w ub. tygodniu. Projekt stanowi rozwinięcie i poszerzenie działań realizowanych dotąd przez FSM we współpracy z ukraińskimi partnerami w ramach projektu pt. „Obiektywny obraz procesów związanych z Umową stowarzyszeniową między Ukrainą a Unią Europejską w ukraińskich mediach”. Głównym celem nowego projektu jest aktywizacja mediów regionalnych tak, aby inicjowały i realizowały we współpracy z lokalnymi środowiskami różnego typu działania (kampanie informacyjne, dyskusje itd.) przybliżające mieszkańcom praktyczne rezultaty i problemy związane z procesem integracji europejskiej.
W projekcie bierze udział 15 dziennikarzy z 11 mediów o różnych profilach (prasa, portale internetowe, telewizja, radio) z ośmiu ukraińskich miast: Czerkasów, Winnicy, Kropiwnickiego, Kamieńca Podolskiego, Mariupola, Zaporoża, Iwano-Frankiwska i Tarnopoal. Do udziału zostali zaproszeni wybrani uczestnicy dotychczasowego projektu, którzy w ciągu ostatnich 3,5 roku wzięli w nim aktywny i twórczy udział.
Podczas pierwszego, połączonego z treningiem, spotkania w Kijowie uczestnicy projektu otrzymali wiedzę na temat zasad przygotowywania kampanii społecznych, z uwzględnieniem specyfiki tego typu kampanii realizowanych przez media. Pracowali także nad opracowaniem roboczych programów wydarzeń pt. „Ukraina w Europie” w swoich miastach.
W ramach projektu odbędą się również dwie wewnątrz ukraińskie wizyty studyjne (do Tarnopola i Iwano-Frankiwska oraz Mariupola).
Partnerem FSM w realizacji projektu jest ukraińskie Stowarzyszenie Towarzystwo Lwa.