2012 – Mołdawia
Stowarzyszenie Wschodnioeuropejskie Centrum Demokratyczne
Tytuł projektu: Polskie doświadczenia dla dziennikarzy z Północnej Mołdawii / Polish experience for journalists from Northern Moldova
Proces prywatyzacji rynku mediów w Mołdawii wkracza w decydującą fazę, co stwarza nowe możliwości, ale także poważne wyzwania związane m.in. ze zwiększeniem konkurencji, konieczność budowania pozycji na wolnym rynku i wprowadzenia zmian w zarządzaniu. Informacje lokalne jako produkt mogą być towarem dochodowym, a ich publikacja może wzmacniać więzi w społecznościach lokalnych, jednak do stworzenia takiego produktu potrzebna jest wiedza z zakresu efektywnego zarządzania, marketingu czy reklamy. Dlatego też celem projektu stało się wsparcie wydawców mediów lokalnych już sprywatyzowanych – w podnoszeniu konkurencyjności oraz państwowych w podejmowaniu decyzji o prywatyzacji z wykorzystaniem doświadczeń polskich i ukraińskich.
Dzięki współpracy Stowarzyszenia Wschodnioeuropejskie Centrum Demokratyczne, Związku Niezależnej Prasy (API), Centrum Niezależnego Dziennikarstwa (IJC) oraz Stowarzyszenia Moştenitorii w ramach projektu zorganizowano seminaria dla redaktorów: „Gazeta lokalna jako produkt na rynku”, oraz „Gazeta w Internecie – oddzielny produkt medialny”. Seminaria prowadzone były przez polskich trenerów i ekspertów z dużym doświadczeniem oraz praktyką pracy w polskich mediach lokalnych. Projekt podsumował okrągły stół “Wyzwania i perspektywy mediów w procesie prywatyzacji” z udziałem polskich i ukraińskich redaktorów oraz ekspertów medialnych.
Więcej o projekcie:
http://www.eedc.org.pl/moldawia/120-projekt-polskie-dowiadczenia-dla-dziennikarzy-z-ponocnej-modawii-sierpie-2012.html